Kia Soul EV nově nabízí celkový dojezd až 250 km

KIA - elektromobily a hybridní automobily

 

Automobilka Kia představila sérii opatření ke zvýšení efektivity elektromobilu Soul EV, jejichž výsledkem je prodloužení celkové dojezdové vzdálenosti uvedeného vozu. Akumulátorový modul elektromobilu Soul EV v modelovém provedení 2018 nabízí vyšší hustotu energie a současně vyšší kapacitu, což se odrazilo v prodloužení dojezdu o 18 % z 212 na 250 km*. K celkově vyšší účinnosti přispívá optimální aerodynamika masky chladiče, nové pneumatiky a nové vratné pružiny potlačující drhnutí brzd.

Komentuje Artur Martins, viceprezident pro marketing a produktové plánování ze společnosti Kia Motors Europe: „Soul EV je první celosvětově prodávaný elektromobil značky Kia, který si nachází stále vyšší oblibu u evropských zákazníků hledajících ekologický vůz s nápadným designem. Prodeje tohoto modelu během prvního letošního čtvrtletí vykázaly meziroční nárůst o 28 %, a tak přispěly k nepolevujícímu růstu prodeje vozů Kia s vyspělými typy pohonu. Díky změnám modelového provedení 2018 bude tento vůz z pohledu zákazníka ještě atraktivnější, zejména díky delšímu jízdnímu dosahu mezi dobíjeními.“

Soul EV je jedním z mnoha modelů, které automobilka Kia v roce 2017 představuje – později v letošním roce Kia uvede propracované hnací jednotky typu „plug-in hybrid“ pro modely Niro a Optima Sportswagon. Cílem automobilky Kia je do roku 2020 snížit průměrnou flotilovou spotřebu paliva o 25 % oproti úrovni roku 2014.

Kia Soul EV se na evropských trzích začne prodávat během druhého čtvrtletí roku 2017; jedinečnou nabídkou v rámci dnes prodávaných elektromobilů je sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu – zahrnující i akumulátor.

Vyšší kapacita modernizovaného akumulátorového modulu a prodloužení dojezdu o 18 %

 

Kia Soul EV_foto2

Modernizovaná Kia Soul EV používá vylepšený akumulátorový modul typu Li-Ion o vyšší hustotě energie a s vyšší kapacitou. Počet samostatných akumulátorových článků narostl ze 192 na 200 a zároveň došlo k optimalizaci směsi elektrolytů. Napětí celého modulu tak vzrostlo ze 360 na 375 V při současném zvýšení energetické kapacity o 11 % (z 27 na 30 kWh).

Elektronická jednotka řízení energie (EPCU) akumulátorového modulu kromě toho používá upravený nízkonapěťový DC/DC měnič kvůli hospodárnější konverzi energie z akumulátorových článků. Neméně důležité je i to, že konstruktéři Kia dokázali vměstnat modernizovaný akumulátorový modul pod zadní lavici tak, aby výrazněji nezasahoval do prostoru kabiny tohoto elektromobilu.

S novým modelovým rokem 2018, Kia Soul EV navíc představuje jemné změny masky chladiče, jejichž cílem je zlepšit celkovou aerodynamiku. Otvor přívodu vzduchu ve spodní části předního nárazníku se o něco zmenšil kvůli snížení aerodynamického odporu – zejména při rychlejší jízdě mimo město.

 

psev_exm1_exterior-design_1920x1080

 

Nový vůz obouvá pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem, které rovněž přispívají k delšímu dojezdu tohoto modelu. Brzdy jsou osazeny silnějšími vratnými pružinami, které po uvolnění brzdového pedálu rychleji přitahují nazpět brzdové destičky, a tak snižují případné drhnutí. Nové pružiny nemají žádný vliv na účinnost systému rekuperačního brzdění, jenž dokáže při jízdě na volnoběh nebo brzdění přeměnit až 12 % kinetické energie vozidla a dodat ji nazpět do akumulátoru.

Soul EV využívá i řadu dalších technologií, které mohou napomoci potlačit obavy majitelů ohledně krátké dojezdové vzdálenosti; jde například o čtyři jízdní režimy: stupeň ‘Drive’ (jízda) nebo ‘Brake’ (brzdění) při vypnutém režimu Eco (‘Off’), resp. ‘Drive’ nebo ‘Brake’ při zapnutém režimu Eco (‘On’); nastavení ‘Brake’ nebo ‘B’ při zapnutém (‘On’) režimu Eco zajišťuje co nejúčinnější zpětné získávání kinetické energie. Jedinečnou výbavou modelu Soul EV je i systém palubního infotainmentu a navigace se zobrazováním dobíjecích míst v okolí nebo podrobné informace o zbývajícím dojezdu astavu nabití akumulátoru.

test-elektromobilu-10_Kia_Soul_EV_nabijeci_zasuvky

Dotykový displej sytému infotainmentu standardně podporuje technologie Android Auto™ i Apple CarPlay™, a tak na cestách umožňuje bezproblémovou integraci chytrých telefonů s přístupem k aplikacím a funkcím Google nebo Apple. Tento systém podporuje úplné hlasové ovládání a dovoluje uživatelům streamovat oblíbené skladby nebo audio knihy, bezpečně a snadno telefonovat nebo přistupovat k funkcím navigace prostřednictvím map Google nebo Apple. Palubní systém byl navržen tak, aby co nejméně odváděl pozornost od řízení, a umožnil tak řidiči maximálně se soustředit na aktuální dopravní situaci.

Cena elektromobilu Soul EV v České republice

V České republice je Kia Soul EV nabízena v jediné specifikaci Premium. Cena elektromobilu s bohatou výbavou a dojezdem až 250 km na jedno nabití je stanovena na 869 980,- včetně DPH. V ceně vozu je zahrnutý metalický lak karoserie.

 

KIA SOUL EV – TECHNICKÉ SPECIFIKACE (EU) 

Karoserie a podvozek 

Pětidveřové pětimístné kompaktní SUV, samonosná celokovová (ocelová) karoserie. Elektromotor o výkonu 81,4 kW, napájený Li-Ion akumulátorovým modulem o kapacitě 30 kWh; pohon předních kol prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu.

 

Elektromotor

Typ Synchronní střídavý motor s permanentním magnetem

Napětí 375 V

Max. výkon 81,4 kW (111 k) při 2730 až 8000 ot/min

Max. točivý moment 285 Nm při 0 až 2730 ot/min

 

Vysokonapěťový akumulátorový modul

Typ lithium-polymerový

Napětí 375 V

Kapacita 30 kWh

Výkon 90 kW

Kapacita 80 Ah

Palubní dobíjení 6,6 kW

Hustota energie (články) 200 Wh / kg

 

Podvozek a odpružení

Vpředu Plně nezávislé zavěšení kol, vzpěry McPherson uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče. Příčný zkrutný stabilizátor

Vzadu Kliková náprava s příčnou torzní tyčí (CTBA), samostatné vinuté pružiny a plynové tlumiče

 

Řízení

Typ Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem na sloupku

volantu

Zpřevodování/počet otáček volantu 15,7:1 / 2,85 mezi kraj. polohami

Poloměr otáčení 5,3 m

 

Brzdy

Vpředu 300 mm kotoučové s odvětráváním

Vzadu 284 mm kotoučové bez odvětrávání

 

Kola a pneumatiky

Standardně 16″ litá kola, pneumatiky 205/60 R16

Rezerva Sada na opravu pneumatiky

 

Rozměry (mm)

Exteriér

Celková délka 4140 Celková šířka* 1800

Celková výška 1593 Rozvor náprav 2570

Rozchod kol vpředu 1576 Rozchod kol vzadu 1585

Převis vpředu   840 Převis vzadu   730

Světlá výška   151

*bez vnějších zpětných zrcátek 

Interiér

Vpředu Vzadu

Výška stropu nad sedákem 1006 1003

Prostor pro nohy 1040   914

Šířka v úrovni ramen 1410 1390

Šířka v úrovni kyčlí 1352 1252

 

Velikost zavazadlového prostoru (litry, VDA): 

Za   1. řadou sedadel 891

Za 2. řadou sedadel 281

 

Hmotnost (kg)

Pohotovostní hmotnost 1505 – 1563

Provozní hmotnost 1580 – 1638 (vč. řidiče)

Celková hmotnost 1960

 

Jízdní výkony a dojezd

Maximální rychlost (km/h) 145

Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 11,3

Max. dojezdová vzdálenost 250 km

Spotřeba energie 143 Wh / km

 

 

* v kombinovaném cyklu, dle metodiky NEDC

Zdroj: Tisková zpráva Kia Motors Czech