Nová Kia PROCEED – již v prodeji!

nova kia proceed

 

Nová Kia ProCeed s karoserií “Shooting brake“

 

CENÍK     TECHNICKÉ INFORMACE     KATALOG

 

Podrobnosti o modelu Kia Proceed

 

 OBJEVTE PROCEED

 

Nová Kia ProCeed spojuje podmanivý design s prostorností a všestranností kombi v pětidveřové karoserii ‚shooting brake‘. Nový ProCeed, veřejnosti poprvé odhalený na autosalonu Paříž 2018, se v lednu 2019 začíná prodávat výhradně na evropských trzích včetně České republiky.

Nový ProCeed, jehož název je odvozen od druhé generace třídveřového kupé Kia pro_cee’d, byl navržen, vyvinut a zkonstruován v Evropě. Model ProCeed, výsledek práce evropských návrhářů a vývojového centra R&D Kia v německém Frankfurtu, se vyrábí v žilinském závodu Kia. Z výrobních linek na Slovensku sjíždí po boku vozů Kia Ceed hatchback a Ceed Sportswagon, představených dříve v roce 2018.

Výroba modelu ProCeed s karoserií typu ‚shooting brake‘ se spustila v listopadu 2018. Na model se vztahuje tradiční příslib kvality Kia v podobě jedinečné 7leté záruky Kia (s omezením na 150,000 tis. km) již ve standardu.

 

 

Design 

Nová Kia ProCeed zhmotňuje ducha a atletický charakter hatchbacku Kia pro_cee’d druhé generace. ProCeed konstruovaný jako shooting brake představuje alternativu k tradičním třídveřovým hatchbackům, neboť umně spojuje atraktivní proporce s kompaktními rozměry, které napovídají o jeho nekompromisní agilitě. S genetickou výbavou kupé je ProCeed nižší a delší než pětidveřový hatchback Ceed, a dokonce i než kombi s označením Sportswagon. Svůj pozoruhodný vzhled nicméně spojuje s patřičnou všestranností, a zaujme tak jedinečnou, dozadu ostře skloněnou siluetou, jakou nenabízí žádný jiný rodinný vůz.

Model ProCeed byl navržen v evropském návrhářském studiu Kia ve Frankfurtu pod taktovkou Gregoryho Guillauma, evropského šéfa designu, resp. Petera Schreyera, prezidenta pro design.

ProCeed se nabízí pouze v provedení GT Line nebo jako vysoce výkonný model GT – evropské týmy návrhářů Kia tudíž mohly vytvořit sebejistou a sportovní karoserii, příslušející nejatraktivnějšímu zástupci celé modelové řady Ceed. Nízký, štíhlý a od pohledu mrštný vůz zaujme odlišným postojem i proporcemi. Ostatně, s pětidveřovým modelem Ceed má společnou pouze kapotu a přední blatníky. Všechny ostatní panely karoserie jsou nové a nesou svůj vlastní styl a charakter. ProCeed nicméně zachovává řadu již známých designových motivů Kia, včetně okamžitě rozpoznatelné tváře rodiny vozů Kia. Každým svým coulem odkazuje na podobu současných vozů Kia, ať již se jedná o Ikonickou ‚tygří‘ masku, široké spodní otvory sání vzduchu, prolamované čelní sklo a nenapodobitelnou směs čistých prolisů a zaoblených panelů, typických pro vozy této značky.

Od sourozenců z modelové řady Ceed i jiných vozů této třídy se nový ProCeed odlišuje ostře skloněným zadním oknem. Zadní okno kombi Ceed Sportswagon svírá se svislicí úhel 50,9°, zatímco u modelu Ceed hatchbacku tento úhel činí 52,4°. U nového modelu ProCeed je zadní okno skloněno ještě více v úhlu 64,2°, představujíce tak markantní prvek evokující tvary kupé.

Se svojí délkou 4605 mm a delším předním převisem (885 mm) je ProCeed dokonce ještě o 5 mm delší než kombi Ceed Sportswagon. Linie střechy s nejvyšším bodem 1422 mm je posazena o 43 mm níže než v případě kombi Sportswagon, zatímco světlá výška poklesla o 5 mm na výsledných 135 mm (výsledek snížení podvozku o 10 mm, částečně vykompenzovaného většími koly). Rozvor náprav 2650 mm zůstává beze změny, neboť vůz je postaven na stejné platformě K2 jako ostatní modely Ceed.

Od ostatních modelů v řadě Ceed se novinka zcela odlišuje svojí zádí, inspirovanou uspořádáním studie Proceed Concept z roku 2017. Nový široký zadní nárazník ve spojení s celkově menší výškou propůjčuje vozu asertivní a sportovní postoj, ještě zdůrazněný zdvojenými koncovkami výfuku u provedení GT. Samotný název ProCeed je hrdě vysázen velkými písmeny uprostřed výklopné zádě, hned pod koncovými LED světly, která se táhnou napříč celou šířkou výklopné zádě – a dodávají tak vozu jedinečný světelný podpis.

ProCeed je k dispozici v 10 různých odstínech karoserie. Zájemci o ProCeed GT Line si je možné objednat se 17″ koly z hliníkové slitiny; verze ProCeed GT je standardně s 18″ kola.

 

Design interiéru a obestavění prostoru

ProCeed nabízí stejně ergonomickou kabinu jako sourozenci s označením Ceed. Interiér charakterizují vysoce kvalitní a na dotek měkké povrchy, kovové obklady a přístrojová deska s horizontálním uspořádáním.

Uprostřed přístrojové desky je posazen ‚plovoucí‘ dotykový displej systému palubního infotainmentu s 8″ integrovanou GPS navigací; pod ním najdeme ovládací prvky audio soustavy, vytápění a ventilace. Samotná přístrojová deska je v zájmu ještě lepší ergonomie mírně natočena směrem k řidiči.

Od ostatních verzí modelové řady Ceed se nový ProCeed odlišuje řadou změn evokujících v kabině o něco sportovnější atmosféru. Šedé čalounění střechy provedení Ceed a Sportswagon je nahrazeno černou látkou pro pocit těsnějšího obklopení cestujících; na prazích dveří zase najdeme ozdobné lišty z kovu. Vůz je standardně vybaven zploštělým volantem a v případě provedení s dvouspojkovou převodovkou Kia může řidič používat i nová hliníková pádla řazení pod volantem.

ProCeed dále umožňuje volit mezi různými typy předních sedadel (v závislosti na stupni výbavy) – na všech najdeme prošívané logo GT automobilky Kia. Modely ProCeed GT používají nová sportovní sedadla Kia, která oproti původnímu modelu cee’d GT zaujmou většími a pevnějšími výplněmi v oblasti boků a stehen. Sedadla GT, čalouněná černou kůží a velurem, zkrášluje červené prošívání a logo GT. Standardní přední sedadla pro verzi ProCeed GT Line používají výraznější boční čalounění než klasický model Ceed a Sportswagon a jsou čalouněna černou látkou a světle šedou umělou kůží.

ProCeed nabízí větší zavazadelník než řada tradičních rodinných kombi nižší střední třídy – a dokonce i než řada vozů kombi ve vyšších automobilových segmentech. Zavazadelník ProCeedu o objemu 594 litrů (dle metodiky VDA) je o 50 % větší než v případě pětidveřového hatchbacku Ceed. Není zde žádná spodní hrana, což v kombinaci s nižší světlou výškou než kombi Sportswagon znamená pozoruhodně snadnou manipulaci se zavazadly díky nízké nakládací hraně výklopné zádě shooting brake.

Zavazadlový prostor kombi Ceed Sportswagon je nepatrně větší (625 litrů), nicméně ProCeed nabízí tytéž vlastnosti přispívající k jeho všestrannosti, a stává se tak jedním z nejlépe prakticky využitelných modelů ve své třídě. Jedná se např. o zadní sedadla dělená a sklopná v poměru 40:20:40 s možností jednoduchého sklápění tahem páčky uvnitř výklopné zádě. Sklopením sedadel se vytvoří rovná podlaha zavazadlového prostoru. Do prostoru pod podlahou lze navíc uložit drobnější předměty; v zavazadelníku najdeme i háček na tašky, zabraňující pohybu nákupu či dalších předmětů po podlaze kufru. Elektricky ovládané víko pátých dveří s automatickým otevíráním při rozpoznání inteligentního klíče ProCeedu v těsné blízkosti zádě.

 

 

Jízda a jízdní chování

Kia ProCeed byla zkonstruována a vyvinuta výlučně pro evropské cesty a evropské řidiče. Evropu charakterizuje – více než kterýkoli jiný kontinent – různorodost jízdních podmínek: rychlé dálnice, alpské serpentiny, ucpaná centra měst a zakroucené, někdy nepředvídatelné venkovské cesty. Vývoj modelu ProCeed zohlednil všechna tato prostředí a vůz byl odladěn s cílem nabídnout větší dynamiku, zapojení řidiče do děje i jistotu za volantem, stejně tak jako vyšší jízdní pohodlí na dlouhých cestách než u předchozích generací modelu Ceed.

Každá Kia ProCeed proto standardně používá plně nezávislé zavěšení kol, čímž hází rukavici jiným kompaktním rodinným vozům, které nabízí vyspělejší zadní zavěšení typu multi-link pouze za vysoký příplatek.

Ačkoli ProCeed používá stejnou soustavu zavěšení jako modely Ceed a Ceed Sportswagon, oproti sourozencům se pyšní jedinečným naladěním podvozku. Má ambice navázat na svůj elegantní design a nabídnout řidičům agilní a bezprostřední reakce řízení, precizní kontrolu pohybů karoserie v zatáčkách a směsici pohodlí a neochvějné stability za vysokých rychlostí.

Podvozek modelu ProCeed (u provedení GT i GT Line) je o 10 mm nižší než v případě verzí Ceed a Sportswagon, včetně úpravy tuhosti pružin a nastavení tlumičů v souladu s rozměry karoserie shooting brake a kabinou posunutou více vzad.

ProCeed používá tentýž systém plně nezávislého zavěšení kol jako model Ceed. S ohledem na jedinečný charakter ProCeedu v rámci řady Ceed však tento model absolvoval další ladění tlumičů, pružin, stabilizátorů a řízení. Vývojáři Kia se zaměřili na zvýšení agility a odezvy soustavy zavěšení při zachování typického uvolněného charakteru, který zákazníci očekávají od karoserie ‚shooting brake‘, lákající k dálkovým jízdám. Podvozek provedení ProCeed GT Line byl odladěn s ohledem na delší karoserii a kabinu posunutou dozadu, za použití stejného nastavení předních pružin a stabilizátorů jako v případě běžného pětidveřového hatchbacku Ceed. Zadní pružiny jsou však o 22 % tužší než u standardního Ceedu a zvýšila se i tuhost zadních stabilizátorů o 3 %; jízdní vlastnosti ProCeedu jsou tak atraktivní a sebejisté na zakroucených venkovských cestách, avšak vůz zůstává pohodlný i při cestování po dálnicích.

Konstrukce výkonného provedení ProCeed GT probíhala pod vedením Alberta Biermanna, šéfa výzkumu a vývoje Kia. Vůz absolvoval další testování s cílem zdokonalit jízdní agilitu v zatáčkách, stáčivou odezvu, záběrové schopnosti a reakce řízení. K tomu napomohly o 13 % tužší přední pružiny, resp. o 44 % tužší pružiny zadní nápravy, které zlepšily kontrolu pohybů karoserie i reakce na pokyny od volantu. Přední stabilizátory mají shodnou charakteristiku jako standardní Ceed a udržují vnitřní přední kolo v kontaktu s povrchem vozovky při rychlém projíždění zatáček ve prospěch trakce a záběrových schopností. O 6 % tužší stabilizátory na zadní nápravě zlepšují přenos příčných sil na zadní pneumatiky, čímž se zvyšuje agilita v důsledku rychlejší stáčivé odezvy vozidla a potlačení nedotáčivosti. Díky těmto změnám si majitel modelu ProCeed GT může vychutnat rychlejší průjezdy zatáčkami než v mnoha výkonnějších hot hatchů s pohonem předních kol, ale současně se oddávat atmosféře ‚gran turisma‘, spojené s každodenní využitelností, která je typická pro všechny modely Kia s označením GT.

ProCeed používá elektrický posilovač řízení s precizními reakcemi na pokyny od volantu, rychlým poměrem převodky 12,7:1 a pouze 2,44 otáčkami mezi krajními polohami volantu.

Výkonné verze ProCeed GT standardně obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 pro zvýšení stáčivé rychlosti a další zlepšení agilních a vytříbených jízdních kvalit GT.

Ke zvýšení radosti z jízdy a bezpečnosti ProCeedu napomáhají i technologie, jako je např. standardně dodávané elektronické řízení stability (ESC) nebo stabilizační systém VSM automobilky Kia. Tyto systémy umožňují uplatnit technologii vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování kol, tedy další elektronický prvek na podporu řízení, jenž inteligentním přibrzďováním vnitřních kol potlačuje nedotáčivost v zatáčkách. Zaručuje tak vyšší potěšení z cestování i jistotu řidiče za volantem ProCeedu na zakroucených cestách i v horských průsmycích, kde vývoj tohoto modelu probíhal.

 

Pohonné jednotky

ProCeed nabízí dvojici velmi úsporných přeplňovaných motorů, schopné nabídnout bezprostřední zrychlování v širokém spektrum využitelných otáček motoru.

Nejvýkonnější jednotkou nabízenou pro verzi GT Line je zbrusu nový motor Kia ‚Kappa‘ 1,4 litru T-GDi o výkonu 140 k. Díky přeplňování se tato jednotka chlubí točivým momentem 242 Nm v širokém spektru otáček 1500 až 3200 ot/min, což je zárukou agilní odezvy za nejrůznějších jízdních podmínek. Jednotka 1,4 litru T-GDi umožňuje ProCeedu akcelerovat na 100 km/h za 9,1 sekundy (v kombinaci se standardní šestistupňovou manuální převodovkou) a emise CO2 začínají na 130 g/km (kombinovaný cyklus WLTP, 17″ kola). Vozy na přání vybavené sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou akcelerují na 100 km/h za 9,4 sekundy a normované emise začínají na 125 g/km (kombinovaný cyklus WLTP, 17″ kola).

Oba zážehové motory (vč. jednotky 1,6 litru T-GDI pro variantu GT – viz níže) jsou vybaveny částicovým filtrem ke snížení výfukových emisí, aby ProCeed s rezervou splňoval požadavky emisní normy Euro 6d TEMP.

Provedení ProCeed GT, které hlásá návrat vysoce výkonného modelu GT značky Kia, pohání jednotka 1,6 litru T-GDI, kterou najdeme i v novém modelu Ceed GT. Ústrojí o výkonu 204 k s točivým momentem 265 Nm je nejvýkonnějším motorem v rámci modelové řady. Nové verze ProCeed GT a Ceed GT rovněž jako první uvádějí sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Kia, umožňující bleskové řazení prostřednictvím hliníkových pádel pod volantem.

Provedení ProCeed GT vybavené šestistupňovou manuální převodovkou akceleruje na 100 km/h za 7,6 sekundy a rozjede se až na 230 km/h. Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou pak vůz zrychlí na 100 km/h za 7,5 sekundy a dosahuje rychlosti až 225 km/h. Emise CO2 verze ProCeed GT začínají na 155 g/km s manuální převodovkou (kombinovaný cyklus WLTP), resp. 142 g/km s dvouspojkovou převodovkou.

 

Technologie a bezpečnost

Vlastnictví vozu ProCeed podobně jako v případě modelu Ceed zpříjemňují technologie, které zahrnují řadu inovací k usnadnění života i zvýšení pohodlí a bezpečnosti na cestách.

‚Plovoucí‘ systém infotainmentu ,audiosystém s navigací a 8″ dotykovým displejem, včetně online služeb Kia Connected Services s podporou od TomTom®. Tento systém podporuje úplnou integraci chytrých telefonů prostřednictvím systému Apple CarPlay™ (pro přístroje iPhone 5 nebo novější), resp. Android Auto™ (pro telefony se systémem Android 5.0 / Lollipop nebo novějším).

Zákazníci mají v dostupných výbavách výkonný audiosystém JBL Premium s technologií Clari-Fi pro zvýšení kvality komprimovaného zvuku. Již v základu najdeme připojení pro chytré telefony přes Bluetooth, automatické přepínání dálkových světlometů (HBA) a systém bezklíčového vstupu.

V případě vozů vybavených sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou si může řidič ještě zvýšit požitek z jízdy pomocí systému Drive Mode Select. Volič Drive Mode Select přepínáním mezi režimy Normal a Sport upravuje účinek posilovače řízení a jemně mění charakter odezvy hnacího ústrojí. V režimu Normal se vůz snaží maximálně zužitkovat technologie pro úsporu paliva a nabízí uvolněnější reakce od řízení. V režimu Sport se naopak zostřuje odezva škrticí klapky a zlepšují parametry akcelerace – rozjezd z místa i pružné zrychlení – a upravuje se charakter řízení s tužší zpětnou vazbou a přesnějšími reakcemi na pokyny od řidiče. Převodovka čeká s přeřazováním při prudkém zrychlování, aby mohl řidič naplno využít maximální výkon pohonné jednotky.

Již ve standardu dodávané vyhřívání čelního skla – s prakticky neviditelnými drátky zatavenými do skla – usnadňuje život s vozidlem za zimních měsíců, kdy umožňuje pouhým stiskem tlačítka snadno zbavit čelní sklo případné námrazy, ledu či mlžného závoje. Standardem je dodávána bezdrátová nabíječka chytrého telefonu a vyhřívání předních a zadních sedadel.

Kromě standardně montovaných šesti airbagů přispívají k ochraně cestujících propracované technologie na podporu řízení, zahrnující systém autonomního nouzového brzdění (FCA) ke zmírnění rizika dopravní nehody. Standardní nabídka bezpečnostních technologií obsahuje automatické přepínání dálkových světlometů (HBA), systém sledování únavy řidiče a aktivní systém pro jízdu v pruzích se systémem autonomního nouzového brzdění (FCA) – auto pro zamezení čelním kolizím.

Z dalších technologií na přání jmenujme upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCW), systém sledování mrtvých úhlů, systém pro monitorování provozu za vozidlem, inteligentní parkovací asistent pro příčné i kolmé parkování.

Každý nový ProCeed je standardně vybaven stabilizačním systémem VSM (Vehicle Stability Management). Ten zajišťuje stabilitu při brzdění a průjezdu zatáčkami díky automatické regulaci elektronického řízení stability vozu (ESC) po zjištění horších záběrových schopností vozidla.

 

Fotogalerie:

 

Neváhejte nás kontaktovat:

Michal Šťastný
Vedoucí prodeje Kia
+420 739 122 525 | +420 468 003 084 michal.stastny@autohybes.cz
Email
Monika Tamchynová
Asistentka prodeje Kia, pojištění vozidel
+420 739 122 525 | +420 468 003 084 monika.tamchynova@autohybes.cz
Email