Na první pohled by se mohlo zdát, že změn v novém modelovém roce 2024 u modelu Škoda Enyaq není mnoho. A máte pravdu. Opravdu na první pohled je to starý známý Enyaq nově s označením 85 na víku pátých dveří. Hlavní změny, ty nejzásadnější, se totiž odehrály pod kapotou a v interiéru vozu.
Co nás tedy u Škody Enyaq v novém modelovém roce 2024 čeká?
V první řadě kompletně přepracovaný infotainment, který mimo jiné nalezneme také v modernizovaném Kodiaqu a Superbu. Jde o zcela nový systém, uživatelsky přívětivější s možností vlastní individualizace. Nový systém poskytne větší zobrazení mapy, editovatelné ikony pro rychlý přístup a novou grafiku.
Tu největší změnu oproti starému modelu najdeme po kapotou resp. na zadní nápravě. Výkon elektromotoru byl navýšen o 60 kW oproti předchůdci a ustálil se na hodnotě 210 kW. Točivý moment má nově hodnotu 545 Nm. U modelu RS, který zůstává nejvýkonnějším modelem v nabídce Škoda, výkon vzrostl na 250 kW (+30 kW oproti předchůdci).
Úpravy a vylepšení, které proběhly na elektromotoru včetně použití nových permanentních magnetů, zajistili vyšší výkon a delší dojezd. Škoda Enyaq 85 nyní zrychlí z 0-100 km/h za 6.7 s. Verze RS poté za 5.5 s. Obě verze si tedy polepšily bezmála o 2 sekundy. Co se týká dojezdu, tak Enyaqu 85 nyní dojede přes 560 km a verze Coupé přes 570 km.
Asi tou nejdůležitější funkcí, která doposud Enyaqu chyběla je předehřev baterie. O co se jedná? Zkrátka, proto aby se mohl Enyaq dobíjet na DC dobíječkách od prvního momentu co nejrychleji, musí mít baterie optimální teplotu a právě o to se stará zmíněný předehřev. Předehřev zapnete dvěma způsoby. Manuálně, kdykoli budete chtít, tak jediným zmačknutím tlačítka jej můžete aktivovat, popř. se předehřev aktivuje automaticky v návaznosti na nastavené trase ve vestavěné navigaci.
Všechny verze s pohonem 4×4 tj. Enyaq 85x a Enyaq RS nyní nabídnou maximální dobíjecí výkon až 175 kW. To znamená, že baterii dobijete z 10% na 80% za necelých 30 minut. U verze Škoda Enyaq 85 s pohonem zadní nápravy zůstává maximální dobíjecí výkon na hodnotě 135 kW.
Díky novému bez-klíčovému systému Kessy nemusíte při odchodu zavírat vůz. Vůz se automaticky zamkne pokud se řidič vzdálí minimálně 2.5 m od vozidla.
S novým modelovým rokem 2024 se můžeme těšit i na nejluxusnější verze Laurin & Klement, které v nabídce dříve chyběly. Výbava Laurin & Klement zahrnuje mimo jiné LED Matrix světlomety, zadní LED světla s animací směrovek, přední masku Crystal Face, detaily karoserie v provedení Platinum Grey. Na výběr budou dva rozměry kol ve velikostech 20″ a 21″. Přední sedadla budou standardně elektricky nastavitelná, vyhřívaná, s pamětí a masážní funkcí.
Fotografie ze stránky www.skoda-storyboard.com :