Ergonomicky vyvedený středový panel s optimálním umístěním z hlediska řidiče i předního spolujezdce poskytuje praktický úložný prostor, funkci pro nastavení systému ovládání, držáky na nápoje a spínače s měkkým povrchem – ty jsou umístěny na vyvýšeném profilu vedle kruhového voliče systému elektronického řazení. Přihrádka pro dobíjení mobilních zařízení disponuje funkcí vysokorychlostního bezdrátového nabíjení o výkonu 15 W.
Interiér nové Sportage představuje mimořádný prostor k trávení času na cestách – důkazem jsou nejkvalitnější na dotek příjemné materiály, jakož i dynamické barevné odstíny, dodávající kabině vitalitu a energii. Sedadla řidiče a předního spolujezdce spojují inovace a pohodlí v podobě štíhlé sportovní konstrukce.
Promyšlený interiér Sportage v evropském provedení, kombinující praktičnost, funkčnost a všestrannost, je postaven na kompaktním rozvoru 2680 mm, šířce 1865 mm, délce 4515 mm a výšce 1645 mm. Výsledkem je řešení nabízející jedny z nejlepších parametrů prostoru pro nohy, výšky stropu nad sedákem a objemu zavazadelníku. Evropská Sportage poskytuje zadním pasažérům 996 mm místa pro nohy, zatímco výška stropu nad sedákem činí 998 mm. Zavazadelník nabízí objem 591 litrů (dle metodiky VDA). Kvůli co nejvyšší praktičnosti jsou zadní sedadla dělená a sklopná v poměru 40:20:40 s možností zvětšit nákladový prostor až na 1780 litrů.
Pohlcující zážitky při poslechu audia na palubě nové Sportage zprostředkuje prémiový systém prostorového ozvučení s osmi reproduktory od renomovaného výrobce Harman Kardon.
Nová evropská Sportage je též k dispozici v ještě sportovnějším a dynamičtějším hávu, který vyšší měrou akcentuje vitální charakter tohoto SUV. Provedení GT-Line naplno využívá trendový vzhled crossover-SUV s výraznými odstíny karoserie, z nichž čiší temperament a energičnost. Interiér zde staví na výrazném kontrastu černé a bílé, jenž na palubě GT-Line evokuje sportovní atmosféru.
Pokroková pohonná ústrojí
Srdcem nové evropské Sportage je efektivita, výkon a jízdní schopnosti
Uvedení nové Sportage na trh bude doprovázet ucelená nabídka výkonných, agilních a hospodárných pohonů vč. nejmodernější hybridní elektrické technologie, jakož i čistých spalovacích motorů (benzínových a naftových) nejnovější generace.
Vývoj nové Sportage byl od samotného počátku koncipován tak, aby vůz mohl využívat nejnovější technologie elektrifikovaných pohonů, díky nimž se řadí k nejhospodárnějším SUV na dnešním trhu. Hybridní (HEV) i plug-in hybridní (PHEV) varianty nové evropské Sportage, vyvinuté na propracované architektuře s řadou inovací na poli elektrifikovaných hnacích ústrojí, umožnily vznik ekologického SUV, které nezná kompromisy.
Díky propracovanému návrhu vnitřního uspořádání HEV i PHEV se podařilo zamezit negativním dopadům na prostor pro cestující i zavazadelník. V případě provedení HEV se akumulátorový modul nachází pod zadními sedadly, a tak pro nohy zůstává stejně místa jako u Sportage se spalovacím motorem. V případě plug-in hybridní varianty Sportage našel vysokonapěťový akumulátor místo uprostřed mezi nápravami pod kabinou tohoto SUV, což přispívá k rovnoměrnému rozložení hmotnosti a vytvoření praktického, pohodlného a všestranného interiéru.
Sportage v provedení PHEV používá oceňovaný motor 1,6 litru T-GDi z produkce Kia, 66,9kW trakční elektromotor s permanentními magnety a lithium-iont polymerový akumulátor o kapacitě 13,8 kWh. Celkový systémový výkon v tomto případě činí 265 koní, přičemž samotný spalovací motor dosahuje maxima výkonu 180 k.
Součástí nejmodernějšího akumulátorového modulu pro Sportage PHEV je špičkový systém energetického managementu akumulátoru, jenž nepřetržitě sleduje stav akumulátorové jednotky vč. parametrů proudu, napětí a izolace nebo diagnostiky poruch. Součástí uvedeného řešení je i vyspělá jednotka pro monitoring článků, zajišťující měření a sledování napětí i teploty jednotlivých článků akumulátoru.